MSI GeForce RTX 4070 SUPER GAMING X SLIM 12GB GDDR6X
Sprawdź wszystkie ceny
- Wszystkie ceny są podane w PLN
- Ten produkt jest dostępny w sklepie: X-kom, Komputronik, Ceneo.
- Na x-kom.pl możesz kupić MSI GeForce RTX 4070 SUPER GAMING X SLIM 12GB GDDR6X za 3299,00 zł , który jest 6% tańszy, niż w Ceneo (3519,00 zł).
- Najniższa cena Msi GeForce RTX 4070 SUPER Gaming X Slim 12GB GDDR6X została zarejestrowana w dniu 21/03/2025 18:52

MSI GeForce RTX 4070 SUPER GAMING X SLIM 12GB GDDR6X
3,299.00 zł
Opis
FullHD ULTRAŚrednia wydajność w rozdzielczości 1920x1080 przy ustawieniach ULTRA - Ilość FPS
1440p ULTRAŚrednia wydajność w rozdzielczości 2560x1440 przy ustawieniach ULTRA - Ilość FPS
4k ULTRAŚrednia wydajność w rozdzielczości 3840x2160 przy ustawieniach ULTRA - Ilość FPS
OpłacalnośćŚrednia wydajność podzielona przez cenę produktu
Koszt 1 FPS'aCena podzielona przez sume FPS'ów, w złotówkach
Konfiguracja testowa
- Intel Core i9-13900K
- MSI Pro Z790-A WiFi DDR5
- Corsair 2x16GB DDR5-6000 MHz 36-38-38-76
- Crucial P5 Plus 2TB
- Cooler Master MWE 1250 V2 Gold
- Cooler Master PL360
- Cooler Master HAF500
- Windows 11 Pro 64-bit
Zestaw gier
- Assassin's Creed Valhalla (DX12)
- Cyberpunk 2077 (DX12)
- DOOM Eternal (Vulkan)
- Dying Light 2 (DX12)
- Elden Ring (DX12)
- F1 22 (DX12)
- Far Cry 6 (DX12)
- Red Dead Redemption 2 (DX12)
- God of War (DX11)
- The Witcher 3: Wild Hunt (DX11)
MSI GeForce RTX 4070 SUPER GAMING X SLIM 12GB GDDR6X

![]() | Cena MSRP | Rdzenie CUDA | ROPs | Zegar bazowy | Boost | Taktowanie VRAM | GPU | Ilość tranzystorów | Pamięć |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
RTX 3080 | $420 | 8704 | 96 | 1440 MHz | 1710 MHz | 1188 MHz | GA102 | 28000M | 10 GB, GDDR6X, 320-bit |
RTX 4070 | $490 | 5888 | 64 | 1920 MHz | 2475 MHz | 1313 MHz | AD104 | 35800M | 12 GB, GDDR6X, 192-bit |
RX 7800 XT | $440 | 3840 | 96 | 2124 MHz | 2430 MHz | 2425 MHz | Navi 32 | 28100M | 16 GB, GDDR6, 256-bit |
RX 6900 XT | $450 | 5120 | 128 | 2015 MHz | 2250 MHz | 2000 MHz | Navi 21 | 26800M | 16 GB, GDDR6, 256-bit |
RX 6950 XT | $630 | 5120 | 128 | 2100 MHz | 2310 MHz | 2250 MHz | Navi 21 | 26800M | 16 GB, GDDR6, 256-bit |
RTX 3090 | $900 | 10496 | 112 | 1395 MHz | 1695 MHz | 1219 MHz | GA102 | 28000M | 24 GB, GDDR6X, 384-bit |
RTX 4070 Super | $590 | 7168 | 80 | 1980 MHz | 2475 MHz | 1313 MHz | AD104 | 35800M | 12 GB, GDDR6X, 192-bit |
RX 7900 GRE | $530 | 5120 | 160 | 1880 MHz | 2245 MHz | 2250 MHz | Navi 31 | 57700M | 16 GB, GDDR6, 256-bit |
RTX 4070 Ti | $700 | 7680 | 80 | 2310 MHz | 2610 MHz | 1313 MHz | AD104 | 35800M | 12 GB, GDDR6X, 192-bit |
RTX 4070 Ti Super | $750 | 8448 | 112 | 2340 MHz | 2610 MHz | 1313 MHz | AD103 | 45900M | 16 GB, GDDR6X, 256-bit |
RX 7900 XT | $620 | 5376 | 192 | 2000 MHz | 2400 MHz | 2500 MHz | Navi 31 | 57700M | 20 GB, GDDR6, 320-bit |
RTX 3090 Ti | $1000 | 10752 | 112 | 1560 MHz | 1950 MHz | 1313 MHz | GA102 | 28000M | 24 GB, GDDR6X, 384-bit |
RTX 4080 | $940 | 9728 | 112 | 2205 MHz | 2505 MHz | 1400 MHz | AD103 | 45900M | 16 GB, GDDR6X, 256-bit |
RTX 4080 Super | $990 | 10240 | 112 | 2295 MHz | 2550 MHz | 1438 MHz | AD103 | 45900M | 16 GB, GDDR6X, 256-bit |
RX 7900 XTX | $820 | 6144 | 192 | 2300 MHz | 2500 MHz | 2500 MHz | Navi 31 | 57700M | 24 GB, GDDR6, 384-bit |
RTX 4090 | $2400 | 16384 | 176 | 2235 MHz | 2520 MHz | 1313 MHz | AD102 | 76300M | 24 GB, GDDR6X, 384-bit |
RTX 5090 | $2000 | 21760 | 176 | 2017 MHz | 2407 MHz | 1750 MHz | GB202 | 92200M | 32 GB, GDDR7, 512-bit |
RTX 5080 | $1000 | 10752 | 112 | 2295 MHz | 2617 MHz | 1875 MHz | GB203 | 45600M | 16 GB, GDDR7, 256-bit |
RTX 5070 Ti | $749 | 8960 | 96 | 2300 MHz | 2452 MHz | 1750 MHz | GB203 | 45600M | 16 GB, GDDR7, 256-bit |
RTX 5070 | $549 | 6144 | 64 | 2165 MHz | 2510 MHz | 1750 MHz | GB205 | 31000M | 12 GB, GDDR7, 192-bit |
Neural Rendering - Nowa era generowania grafiki
Neural Rendering w serii kart graficznych RTX 50 wprowadza rewolucyjne podejście do generowania grafiki:
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia części klatki w czasie rzeczywistym
- Neural Materials redukują zużycie pamięci w stosunku 7:1
- Integracja z DirectX poprzez API Cooperative Vectors
- Neural Radiance Cache umożliwiający niemal nieskończoną liczbę odbić światła
Nvidia DLSS - Co to jest i jak działa?
Nvidia DLSS (Deep Learning Super Sampling) to zaawansowana technologia, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy jakości grafiki w grach. Dzięki DLSS, gry wyglądają jeszcze lepiej niż kiedykolwiek wcześniej, a jednocześnie karta graficzna działa wydajniej nawet w przypadku bardzo wymagających tytułów.
Co to jest DLSS?
DLSS to technologia, która umożliwia poprawę jakości grafiki w grach przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności karty graficznej. Dzięki sztucznej inteligencji, DLSS potrafi wykorzystać puste piksele, by uzyskać bardziej szczegółowe obrazy. Technologia ta działa na zasadzie uczenia maszynowego - podczas gry, karta graficzna przetwarza obrazy w czasie rzeczywistym, a sztuczna inteligencja uczy się, jak najlepiej poprawić ich jakość.
Jak działa DLSS?
DLSS działa poprzez generowanie obrazów w niższej rozdzielczości, a następnie skalowanie ich do docelowej rozdzielczości. Jednakże, zamiast zwykłego skalowania, DLSS wykorzystuje sztuczną inteligencję, by uzyskać bardziej szczegółowe i realistyczne obrazy. Dzięki temu, obrazy wyglądają lepiej niż w przypadku tradycyjnego skalowania, a jednocześnie karta graficzna działa wydajniej.
Gdzie można użyć DLSS?
Obecnie, coraz więcej gier obsługuje technologię DLSS. Przykładowo, w grze "Cyberpunk 2077", DLSS umożliwia płynną rozgrywkę nawet w najwyższych ustawieniach graficznych, co jest szczególnie ważne dla posiadaczy starszych kart graficznych. DLSS jest również obsługiwane w takich grach jak "Call of Duty: Warzone", "Fortnite" czy "Control".
Jak włączyć DLSS?
Włączenie DLSS zależy od gry. W większości przypadków, można znaleźć tę opcję w ustawieniach graficznych gry. W niektórych grach, można wybrać między trybem "Performance", a "Quality", co pozwala na dostosowanie jakości grafiki do indywidualnych preferencji. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie gry obsługują DLSS, dlatego warto sprawdzić, czy ta opcja jest dostępna przed zakupem danej gry.
DLSS 4 i Multi Frame Generation
DLSS 4 wprowadza znaczące ulepszenia w stosunku do poprzedniej generacji:
- Multi Frame Generation pozwala na generowanie do 4 klatek z jednej renderowanej
- Nowy model Transformers zastępuje poprzedni CNN, oferując:
- Dwukrotnie więcej parametrów
- Czterokrotnie większą wydajność obliczeniową
- Znacząco lepszą jakość obrazu
- Wsparcie dla ponad 75 gier w dniu premiery
- Znacząca redukcja artefaktów i poprawa stabilności obrazu
Ray tracing
Co to jest Ray Tracing?
Ray Tracing to technologia, która pozwala na renderowanie obrazów w czasie rzeczywistym przy użyciu symulacji promieni świetlnych. W tradycyjnym procesie renderowania, światło jest symulowane na podstawie uproszczonych modeli, co może prowadzić do mniejszej dokładności i realistyczności obrazu. W przypadku Ray Tracingu, każdy promień świetlny jest symulowany w czasie rzeczywistym, co pozwala na uzyskanie bardziej dokładnego i realistycznego obrazu.



Jak działa Ray Tracing?
Ray Tracing działa poprzez symulowanie promieni świetlnych i ich interakcji z obiektami na ekranie. Każdy promień świetlny jest wysyłany z punktu źródłowego, a następnie odbija się lub przechodzi przez obiekty, zanim dotrze do kamery. Dzięki temu, można uzyskać bardzo dokładne efekty świetlne, takie jak odbicia, cienie i oświetlenie otoczenia.
Czy Ray Tracing jest wymagający dla sprzętu?
Tak, Ray Tracing jest bardzo wymagający dla karty graficznej i procesora. Wymaga ono dużej ilości mocy obliczeniowej, dlatego wymaga wydajnych komputerów gamingowych. Jednakże, w przypadku nowych kart graficznych, takich jak Nvidia GeForce RTX 30, 40 Series, Ray Tracing działa wydajniej i może być stosowany w większej liczbie gier.
Ray Tracing 4. Generacji
Seria RTX 50 wprowadza przełomowe rozwiązania w dziedzinie ray tracingu:
Mega Geometry - Nowy Standard Szczegółowości
- Obsługa obiektów o ekstremalnie wysokiej liczbie wielokątów
- Klastry trójkątów jako prymitywy pierwszej klasy
- Zaawansowane struktury akceleracyjne na poziomie klastrów
- Dedykowany silnik do obsługi przecięć klastrów trójkątów
Wydajność i Optymalizacja
- 32% większa wydajność w porównaniu do RTX 4090
- 2.5x szybszy od najszybszej karty AMD
- Znacząco niższy koszt wydajnościowy włączenia ray tracingu
- Zoptymalizowane struktury przyspieszające
Innowacyjne Rozwiązania Techniczne
- Format kompresji klastrów trójkątów
- Bezstratny silnik dekompresji
- Wydajniejsze przetwarzanie złożonej geometrii
- Ulepszona obsługa przecięć promieni
Praktyczne Korzyści
- Bardziej realistyczne odbicia i cienie
- Dokładniejsze obliczenia oświetlenia globalnego
- Lepsza jakość ray tracingu przy mniejszym wpływie na wydajność
- Możliwość implementacji bardziej zaawansowanych efektów wizualnych
Ray tracing 4. generacji w połączeniu z Neural Rendering i DLSS 4 tworzy kompletny ekosystem technologii, umożliwiający generowanie fotorealistycznej grafiki w czasie rzeczywistym przy zachowaniu wysokiej wydajności.
NVIDIA Reflex - szybsza reakcja
NVIDIA Reflex to technologia opracowana przez firmę NVIDIA, która ma na celu zmniejszenie opóźnień (ang. latency) i zwiększenie responsywności w grach komputerowych, co przekłada się na lepszą jakość rozgrywki. Technologia ta składa się z kilku elementów, w tym oprogramowania i sprzętu.
Oprogramowanie NVIDIA Reflex zostało zaprojektowane w taki sposób, aby minimalizować opóźnienia w procesie renderowania klatek i komunikacji między grą, a urządzeniami wejściowymi (np. myszką i klawiaturą). W efekcie, gra reaguje na ruchy gracza niemal natychmiastowo, co poprawia jego zdolność do szybkich reakcji i zwiększa szanse na zwycięstwo.
Oprogramowanie NVIDIA Reflex zostało zaprojektowane w taki sposób, aby minimalizować opóźnienia w procesie renderowania klatek i komunikacji między grą, a urządzeniami wejściowymi (np. myszką i klawiaturą). W efekcie, gra reaguje na ruchy gracza niemal natychmiastowo, co poprawia jego zdolność do szybkich reakcji i zwiększa szanse na zwycięstwo.

W celu poprawy responsywności, NVIDIA Reflex wymaga specjalnego sprzętu. Wymagana jest karta graficzna NVIDIA GeForce RTX lub nowsza oraz monitor komputerowy z obsługą technologii G-SYNC lub kompatybilny z NVIDIA Reflex. Ponadto, wiele myszek i klawiatur zostało zaprojektowanych z myślą o optymalizacji opóźnień przy użyciu technologii NVIDIA Reflex.
Wprowadzenie NVIDIA Reflex było pozytywnie odebrane przez graczy i cieszy się coraz większą popularnością, ponieważ poprawia jakość rozgrywki i zwiększa szanse na zwycięstwo w grach komputerowych, zwłaszcza w grach wieloosobowych, gdzie każda milisekunda się liczy.
NVIDIA Reflex 2 - Minimalizacja opóźnień
Reflex 2 wprowadza przełomowe rozwiązania w zakresie redukcji opóźnień dla kart z serii RTX 50:
- Technologia Frame Warp redukująca opóźnienia o 75%
- Natychmiastowa aktualizacja pozycji kamery
- Pełna integracja z DLSS 4 Multi-Frame Generation
- Zaawansowana synchronizacja między CPU a GPU
Kluczowe korzyści dla użytkowników:
- Znacząco wyższa wydajność w grach
- Lepsza responsywność przy wysokich FPS
- Redukcja opóźnień nawet przy generowaniu wielu klatek
- Płynniejsza rozgrywka w grach esportowych
NVIDIA Broadcast - streaming
NVIDIA Broadcast to zestaw narzędzi opracowany przez firmę NVIDIA, który umożliwia poprawę jakości streamingu, wideokonferencji i nagrywania wideo. Narzędzia te wykorzystują przetwarzanie na poziomie sztucznej inteligencji, aby poprawić jakość dźwięku i obrazu oraz zminimalizować hałas i zakłócenia w tle.
NVIDIA Broadcast składa się z trzech głównych narzędzi:
NVIDIA Broadcast składa się z trzech głównych narzędzi:
- Noise Removal (Usuwanie szumów) - służy do eliminowania hałasu z tła w trakcie nagrywania lub streamowania. Dzięki tej funkcji użytkownik może poprawić jakość dźwięku i usunąć niepożądane dźwięki, takie jak szum wiatru czy hałas wentylatorów.
- Virtual Background (Wirtualne tło) - pozwala na dodanie wirtualnego tła do nagrania lub streamu. Ta funkcja umożliwia użytkownikowi zastąpienie nieatrakcyjnego tła, np. pustej ściany, interesującym tłem, takim jak krajobraz lub fikcyjne miejsce z gry.
- Auto Frame (Automatyczne kadrowanie) - służy do automatycznego kadrowania obrazu. Dzięki tej funkcji kamera automatycznie śledzi użytkownika i kadruje obraz, co umożliwia zachowanie odpowiedniej odległości i poprawia widoczność twarzy.

NVIDIA Broadcast jest dostępny dla kart graficznych NVIDIA GeForce RTX oraz dla procesorów NVIDIA Broadcast Engine, co pozwala na korzystanie z tych funkcji przez programy do nagrywania wideo, streamingu lub wideokonferencji, takie jak OBS, XSplit czy Zoom.
Testy wydajności kart graficznych



MSI GeForce RTX 4070 SUPER GAMING X SLIM 12GB GDDR6X Ceny
Historia Cen
Historia Cen dla MSI GeForce RTX 4070 SUPER GAMING X SLIM 12GB GDDR6X | |
---|---|
Ostatnie aktualizacje:
|
|
Informacje dodatkowe
Specyfikacja: MSI GeForce RTX 4070 SUPER GAMING X SLIM 12GB GDDR6X
|
Opinie (1)
1 recenzja dla MSI GeForce RTX 4070 SUPER GAMING X SLIM 12GB GDDR6X
Wszystkie
Najbardziej pomocne
Najwyższe oceny
Spam
Dodaj Opinię
Pytania i odpowiedzi
Pytania i odpowiedzi
Zadaj pytanie
Nie ma jeszcze pytań
Kondr –
Świetna karta, po przejściu z gtx 1070 ti różnica jest ogromna. W większości gier uzyskuje 4 razy więcej fps niż gtx bez dlss i fg. Wygląd i wykonanie karty są na dobrym poziomie. Polecam