Unreal Engine 5.6 zapewnia do 35% poprawę wydajności w porównaniu do wersji 5.4

Dzięki nowemu filmowi porównawczemu z kanału YouTube MxBenchmarkPC, demo techniczne Paryża od Scans Factory zostało przetestowane na RTX 5080, działając równolegle w wersjach Unreal Engine 5.6 i 5.4 z włączonym sprzętowym Lumen. W ten sposób możemy zobaczyć, co Epic Games zrobiło z optymalizacją sprzętową w najnowszym wydaniu.

W scenariuszach ograniczonych przez GPU, ulepszenie jest natychmiast widoczne – liczba klatek na sekundę wzrasta nawet o 25% dzięki lepszemu wykorzystaniu zasobów graficznych, nawet jeśli oznacza to, że karta pobiera nieco więcej energii, aby zapewnić ten wzrost. Gdy CPU staje się wąskim gardłem, Unreal Engine 5.6 naprawdę się wyróżnia, wygładzając skoki czasu ramek i zapewniając do 35% wyższą przepustowość w porównaniu do starszej wersji.

Poza surymi liczbami, nowa wersja również udoskonala wizualizacje Lumen. Oświetlenie wydaje się bardziej dokładne, a odbicia wyglądają ostrzej, zachowując jednocześnie ten sam poziom szczegółów cieni i okluzji ambientowej, których oczekują deweloperzy.

Oficjalne Wprowadzenie i Nowe Funkcje

Unreal Engine 5.6 został oficjalnie wprowadzony na rynek na początku tego miesiąca, zaraz po tym, jak Epic Games zakończyło prezentację główną Unreal Fest, gdzie zapowiedziało wiele z tych ulepszeń. Ulepszenia sprzętowo-akcelerowanego ray tracingu przenoszą teraz więcej obciążenia globalnego oświetlenia Lumen na nowoczesne GPU, a wtyczka Fast Geometry Streaming sprawia, że ładowanie ogromnych, statycznych światów wydaje się płynne i wolne od stutteringu.

Animatorzy docenią odnowiony interfejs śladów ruchu, który przyspiesza dostosowywanie klatek kluczowych, a nowe profile urządzeń automatycznie dostrajają ustawienia, aby osiągnąć docelową liczbę klatek na sekundę na konsolach i high-endowych PC.

Demo The Witcher IV

Aby pokazać, co jest możliwe, Epic połączyło siły z CD Projekt Red w celu stworzenia demo technicznego The Witcher IV, które działa ze stabilnymi 60 FPS z w pełni włączonym ray tracingiem na konsoli PlayStation 5 obecnej generacji.

Dostępność

Jeśli jesteś ciekaw, możesz pobrać Unreal Engine 5.6 i demo techniczne Paryża – Fontaine Saint-Michel już dziś i eksplorować je samodzielnie na swoim PC.

źródło: Wccftech

Maciek Wiśniewski
Maciek Wiśniewski

Entuzjasta komputerowy o głębokiej pasji do wszystkiego, co związane z technologią i komputerami. Moje zainteresowanie tym obszarem sięga dzieciństwa i od tamtej pory nieustannie rozwijam swoją wiedzę na ten temat.Posiadam solidną wiedzę w zakresie sprzętu komputerowego, od procesorów i kart graficznych po pamięć RAM i dyski SSD. Z przyjemnością złożę komputer od podstaw, dokonując starannie dobranych wyborów sprzętu, aby uzyskać optymalną wydajność.Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące komputerów, oprogramowania, gier czy technologii, z przyjemnością Ci pomogę.

Komentarze

      Dodaj Odpowiedź

      FPSGURU
      Logo
      Porównaj wybrany sprzęt
      • GPU (0)
      • CPU (0)
      • Komputery Gamingowe (0)
      Porównaj
      0