
DLSS Transformer od NVIDIA oficjalnie kończy dziś fazę beta i jest wprowadzany w swojej pełnej, stabilnej formie w obsługiwanych grach. Po debiucie jako część aktualizacji DLSS 4, która oferuje generowanie wielu klatek i znaczące ulepszenia jakości obrazu, technologia udowodniła swoją wartość.
Zastępując tradycyjne konwolucyjne sieci neuronowe modelami Transformer, NVIDIA podwoiła parametry modelu, zwiększyła przepustowość obliczeniową czterokrotnie i zapewniła 30-50% wzrost jakości efektów ray-tracingowych, zgodnie z wewnętrznymi benchmarkami. Co jeszcze bardziej imponujące, każda klatka ulepszona przez AI jest teraz przetwarzana w zaledwie 1 ms na RTX 5090, w porównaniu z 3,25 ms wymaganymi przez DLSS 3.
Pod maską DLSS 4 wykorzystuje ekskluzywny hardware Blackwell, od rdzeni tensor FP8 po scalone kernele CUDA, i opiera się na fuzji warstw pionowych oraz optymalizacjach pamięci, aby utrzymać obciążenie w ryzach nawet z modelami dwukrotnie większymi od ich poprzedników CNN. Aby dostroić wydajność i wyeliminować błędy takie jak ghosting, migotanie lub rozmycie, NVIDIA po cichu uruchamiała tę sieć przez dedykowany superkomputer przez ostatnie sześć lat, ciągle iterując nad swoimi odkryciami.
Rezultatem jest rozwiązanie AI upscalingu w czasie rzeczywistym, które łączy architekturę AI o wyższej wydajności z rygorystycznie zwalidowaną jakością.

SPRAWDŹ KONIECZNIE

![[TOP 5] Najlepsze Karty Graficzne do Gier w 2024 [TOP 5] Najlepsze Karty Graficzne do Gier w 2024 Top 5 Najlepszych Kart Graficznych do Gier w 2024](https://fpsguru.pl/wp-content/uploads/2024/10/Top-5-Najlepszych-Kart-Graficznych-do-Gier-w-2024.jpg)



