Last price update was: 07/10/2024 10:02
×
Aktualizacje cen Amazon odbywają się częściej, niż w pozostałych sklepach. Ceny i dostępność produktów są aktualne we wskazanej dacie/godzinie i mogą ulec zmianie. Wszelkie informacje o cenie i dostępności wyświetlane na Amazon w momencie zakupu będą miały zastosowanie do zakupu tego produktu.
MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX 12G OC 12GB GDDR6 192bit
Sprawdź wszystkie ceny
- Wszystkie ceny są podane w PLN
- Ten produkt jest dostępny w sklepie: Ceneo, Mediaexpert, Morele, Allegro.
- Na ceneo.pl możesz kupić MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX OC 12GB GDDR6 za 1439,00 zł , który jest 31% tańszy, niż w Allegro (2085,00 zł).
- Najniższa cena Karta graficzna MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX OC 12GB GDDR6 12 GB została zarejestrowana w dniu 21/03/2025 19:25

MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX 12G OC 12GB GDDR6 192bit
1,439.00 zł
Opis
FullHD ULTRAŚrednia wydajność w rozdzielczości 1920x1080 przy ustawieniach ULTRA - Ilość FPS
1440p ULTRAŚrednia wydajność w rozdzielczości 2560x1440 przy ustawieniach ULTRA - Ilość FPS
4k ULTRAŚrednia wydajność w rozdzielczości 3840x2160 przy ustawieniach ULTRA - Ilość FPS
OpłacalnośćŚrednia wydajność podzielona przez cenę produktu
Koszt 1 FPS'aCena podzielona przez sume FPS'ów, w złotówkach
Konfiguracja testowa
- Intel Core i9-13900K
- MSI Pro Z790-A WiFi DDR5
- Corsair 2x16GB DDR5-6000 MHz 36-38-38-76
- Crucial P5 Plus 2TB
- Cooler Master MWE 1250 V2 Gold
- Cooler Master PL360
- Cooler Master HAF500
- Windows 11 Pro 64-bit
Zestaw gier
- Assassin's Creed Valhalla (DX12)
- Cyberpunk 2077 (DX12)
- DOOM Eternal (Vulkan)
- Dying Light 2 (DX12)
- Elden Ring (DX12)
- F1 22 (DX12)
- Far Cry 6 (DX12)
- Red Dead Redemption 2 (DX12)
- God of War (DX11)
- The Witcher 3: Wild Hunt (DX11)
MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX 12G OC 12GB GDDR6 192bit

![]() | Cena MSRP | Rdzenie CUDA | ROPs | Zegar bazowy | Boost | Taktowanie VRAM | GPU | Ilość tranzystorów | Pamięć |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
RTX 3080 | $420 | 8704 | 96 | 1440 MHz | 1710 MHz | 1188 MHz | GA102 | 28000M | 10 GB, GDDR6X, 320-bit |
RTX 4070 | $490 | 5888 | 64 | 1920 MHz | 2475 MHz | 1313 MHz | AD104 | 35800M | 12 GB, GDDR6X, 192-bit |
RX 7800 XT | $440 | 3840 | 96 | 2124 MHz | 2430 MHz | 2425 MHz | Navi 32 | 28100M | 16 GB, GDDR6, 256-bit |
RX 6900 XT | $450 | 5120 | 128 | 2015 MHz | 2250 MHz | 2000 MHz | Navi 21 | 26800M | 16 GB, GDDR6, 256-bit |
RX 6950 XT | $630 | 5120 | 128 | 2100 MHz | 2310 MHz | 2250 MHz | Navi 21 | 26800M | 16 GB, GDDR6, 256-bit |
RTX 3090 | $900 | 10496 | 112 | 1395 MHz | 1695 MHz | 1219 MHz | GA102 | 28000M | 24 GB, GDDR6X, 384-bit |
RTX 4070 Super | $590 | 7168 | 80 | 1980 MHz | 2475 MHz | 1313 MHz | AD104 | 35800M | 12 GB, GDDR6X, 192-bit |
RX 7900 GRE | $530 | 5120 | 160 | 1880 MHz | 2245 MHz | 2250 MHz | Navi 31 | 57700M | 16 GB, GDDR6, 256-bit |
RTX 4070 Ti | $700 | 7680 | 80 | 2310 MHz | 2610 MHz | 1313 MHz | AD104 | 35800M | 12 GB, GDDR6X, 192-bit |
RTX 4070 Ti Super | $750 | 8448 | 112 | 2340 MHz | 2610 MHz | 1313 MHz | AD103 | 45900M | 16 GB, GDDR6X, 256-bit |
RX 7900 XT | $620 | 5376 | 192 | 2000 MHz | 2400 MHz | 2500 MHz | Navi 31 | 57700M | 20 GB, GDDR6, 320-bit |
RTX 3090 Ti | $1000 | 10752 | 112 | 1560 MHz | 1950 MHz | 1313 MHz | GA102 | 28000M | 24 GB, GDDR6X, 384-bit |
RTX 4080 | $940 | 9728 | 112 | 2205 MHz | 2505 MHz | 1400 MHz | AD103 | 45900M | 16 GB, GDDR6X, 256-bit |
RTX 4080 Super | $990 | 10240 | 112 | 2295 MHz | 2550 MHz | 1438 MHz | AD103 | 45900M | 16 GB, GDDR6X, 256-bit |
RX 7900 XTX | $820 | 6144 | 192 | 2300 MHz | 2500 MHz | 2500 MHz | Navi 31 | 57700M | 24 GB, GDDR6, 384-bit |
RTX 4090 | $2400 | 16384 | 176 | 2235 MHz | 2520 MHz | 1313 MHz | AD102 | 76300M | 24 GB, GDDR6X, 384-bit |
RTX 5090 | $2000 | 21760 | 176 | 2017 MHz | 2407 MHz | 1750 MHz | GB202 | 92200M | 32 GB, GDDR7, 512-bit |
RTX 5080 | $1000 | 10752 | 112 | 2295 MHz | 2617 MHz | 1875 MHz | GB203 | 45600M | 16 GB, GDDR7, 256-bit |
RTX 5070 Ti | $749 | 8960 | 96 | 2300 MHz | 2452 MHz | 1750 MHz | GB203 | 45600M | 16 GB, GDDR7, 256-bit |
RTX 5070 | $549 | 6144 | 64 | 2165 MHz | 2510 MHz | 1750 MHz | GB205 | 31000M | 12 GB, GDDR7, 192-bit |
Neural Rendering - Nowa era generowania grafiki
Neural Rendering w serii kart graficznych RTX 50 wprowadza rewolucyjne podejście do generowania grafiki:
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia części klatki w czasie rzeczywistym
- Neural Materials redukują zużycie pamięci w stosunku 7:1
- Integracja z DirectX poprzez API Cooperative Vectors
- Neural Radiance Cache umożliwiający niemal nieskończoną liczbę odbić światła
Nvidia DLSS - Co to jest i jak działa?
Nvidia DLSS (Deep Learning Super Sampling) to zaawansowana technologia, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy jakości grafiki w grach. Dzięki DLSS, gry wyglądają jeszcze lepiej niż kiedykolwiek wcześniej, a jednocześnie karta graficzna działa wydajniej nawet w przypadku bardzo wymagających tytułów.
Co to jest DLSS?
DLSS to technologia, która umożliwia poprawę jakości grafiki w grach przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności karty graficznej. Dzięki sztucznej inteligencji, DLSS potrafi wykorzystać puste piksele, by uzyskać bardziej szczegółowe obrazy. Technologia ta działa na zasadzie uczenia maszynowego - podczas gry, karta graficzna przetwarza obrazy w czasie rzeczywistym, a sztuczna inteligencja uczy się, jak najlepiej poprawić ich jakość.
Jak działa DLSS?
DLSS działa poprzez generowanie obrazów w niższej rozdzielczości, a następnie skalowanie ich do docelowej rozdzielczości. Jednakże, zamiast zwykłego skalowania, DLSS wykorzystuje sztuczną inteligencję, by uzyskać bardziej szczegółowe i realistyczne obrazy. Dzięki temu, obrazy wyglądają lepiej niż w przypadku tradycyjnego skalowania, a jednocześnie karta graficzna działa wydajniej.
Gdzie można użyć DLSS?
Obecnie, coraz więcej gier obsługuje technologię DLSS. Przykładowo, w grze "Cyberpunk 2077", DLSS umożliwia płynną rozgrywkę nawet w najwyższych ustawieniach graficznych, co jest szczególnie ważne dla posiadaczy starszych kart graficznych. DLSS jest również obsługiwane w takich grach jak "Call of Duty: Warzone", "Fortnite" czy "Control".
Jak włączyć DLSS?
Włączenie DLSS zależy od gry. W większości przypadków, można znaleźć tę opcję w ustawieniach graficznych gry. W niektórych grach, można wybrać między trybem "Performance", a "Quality", co pozwala na dostosowanie jakości grafiki do indywidualnych preferencji. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie gry obsługują DLSS, dlatego warto sprawdzić, czy ta opcja jest dostępna przed zakupem danej gry.
DLSS 4 i Multi Frame Generation
DLSS 4 wprowadza znaczące ulepszenia w stosunku do poprzedniej generacji:
- Multi Frame Generation pozwala na generowanie do 4 klatek z jednej renderowanej
- Nowy model Transformers zastępuje poprzedni CNN, oferując:
- Dwukrotnie więcej parametrów
- Czterokrotnie większą wydajność obliczeniową
- Znacząco lepszą jakość obrazu
- Wsparcie dla ponad 75 gier w dniu premiery
- Znacząca redukcja artefaktów i poprawa stabilności obrazu
Ray tracing
Co to jest Ray Tracing?
Ray Tracing to technologia, która pozwala na renderowanie obrazów w czasie rzeczywistym przy użyciu symulacji promieni świetlnych. W tradycyjnym procesie renderowania, światło jest symulowane na podstawie uproszczonych modeli, co może prowadzić do mniejszej dokładności i realistyczności obrazu. W przypadku Ray Tracingu, każdy promień świetlny jest symulowany w czasie rzeczywistym, co pozwala na uzyskanie bardziej dokładnego i realistycznego obrazu.



Jak działa Ray Tracing?
Ray Tracing działa poprzez symulowanie promieni świetlnych i ich interakcji z obiektami na ekranie. Każdy promień świetlny jest wysyłany z punktu źródłowego, a następnie odbija się lub przechodzi przez obiekty, zanim dotrze do kamery. Dzięki temu, można uzyskać bardzo dokładne efekty świetlne, takie jak odbicia, cienie i oświetlenie otoczenia.
Czy Ray Tracing jest wymagający dla sprzętu?
Tak, Ray Tracing jest bardzo wymagający dla karty graficznej i procesora. Wymaga ono dużej ilości mocy obliczeniowej, dlatego wymaga wydajnych komputerów gamingowych. Jednakże, w przypadku nowych kart graficznych, takich jak Nvidia GeForce RTX 30, 40 Series, Ray Tracing działa wydajniej i może być stosowany w większej liczbie gier.
Ray Tracing 4. Generacji
Seria RTX 50 wprowadza przełomowe rozwiązania w dziedzinie ray tracingu:
Mega Geometry - Nowy Standard Szczegółowości
- Obsługa obiektów o ekstremalnie wysokiej liczbie wielokątów
- Klastry trójkątów jako prymitywy pierwszej klasy
- Zaawansowane struktury akceleracyjne na poziomie klastrów
- Dedykowany silnik do obsługi przecięć klastrów trójkątów
Wydajność i Optymalizacja
- 32% większa wydajność w porównaniu do RTX 4090
- 2.5x szybszy od najszybszej karty AMD
- Znacząco niższy koszt wydajnościowy włączenia ray tracingu
- Zoptymalizowane struktury przyspieszające
Innowacyjne Rozwiązania Techniczne
- Format kompresji klastrów trójkątów
- Bezstratny silnik dekompresji
- Wydajniejsze przetwarzanie złożonej geometrii
- Ulepszona obsługa przecięć promieni
Praktyczne Korzyści
- Bardziej realistyczne odbicia i cienie
- Dokładniejsze obliczenia oświetlenia globalnego
- Lepsza jakość ray tracingu przy mniejszym wpływie na wydajność
- Możliwość implementacji bardziej zaawansowanych efektów wizualnych
Ray tracing 4. generacji w połączeniu z Neural Rendering i DLSS 4 tworzy kompletny ekosystem technologii, umożliwiający generowanie fotorealistycznej grafiki w czasie rzeczywistym przy zachowaniu wysokiej wydajności.
NVIDIA Reflex - szybsza reakcja
NVIDIA Reflex to technologia opracowana przez firmę NVIDIA, która ma na celu zmniejszenie opóźnień (ang. latency) i zwiększenie responsywności w grach komputerowych, co przekłada się na lepszą jakość rozgrywki. Technologia ta składa się z kilku elementów, w tym oprogramowania i sprzętu.
Oprogramowanie NVIDIA Reflex zostało zaprojektowane w taki sposób, aby minimalizować opóźnienia w procesie renderowania klatek i komunikacji między grą, a urządzeniami wejściowymi (np. myszką i klawiaturą). W efekcie, gra reaguje na ruchy gracza niemal natychmiastowo, co poprawia jego zdolność do szybkich reakcji i zwiększa szanse na zwycięstwo.
Oprogramowanie NVIDIA Reflex zostało zaprojektowane w taki sposób, aby minimalizować opóźnienia w procesie renderowania klatek i komunikacji między grą, a urządzeniami wejściowymi (np. myszką i klawiaturą). W efekcie, gra reaguje na ruchy gracza niemal natychmiastowo, co poprawia jego zdolność do szybkich reakcji i zwiększa szanse na zwycięstwo.

W celu poprawy responsywności, NVIDIA Reflex wymaga specjalnego sprzętu. Wymagana jest karta graficzna NVIDIA GeForce RTX lub nowsza oraz monitor komputerowy z obsługą technologii G-SYNC lub kompatybilny z NVIDIA Reflex. Ponadto, wiele myszek i klawiatur zostało zaprojektowanych z myślą o optymalizacji opóźnień przy użyciu technologii NVIDIA Reflex.
Wprowadzenie NVIDIA Reflex było pozytywnie odebrane przez graczy i cieszy się coraz większą popularnością, ponieważ poprawia jakość rozgrywki i zwiększa szanse na zwycięstwo w grach komputerowych, zwłaszcza w grach wieloosobowych, gdzie każda milisekunda się liczy.
NVIDIA Reflex 2 - Minimalizacja opóźnień
Reflex 2 wprowadza przełomowe rozwiązania w zakresie redukcji opóźnień dla kart z serii RTX 50:
- Technologia Frame Warp redukująca opóźnienia o 75%
- Natychmiastowa aktualizacja pozycji kamery
- Pełna integracja z DLSS 4 Multi-Frame Generation
- Zaawansowana synchronizacja między CPU a GPU
Kluczowe korzyści dla użytkowników:
- Znacząco wyższa wydajność w grach
- Lepsza responsywność przy wysokich FPS
- Redukcja opóźnień nawet przy generowaniu wielu klatek
- Płynniejsza rozgrywka w grach esportowych
NVIDIA Broadcast - streaming
NVIDIA Broadcast to zestaw narzędzi opracowany przez firmę NVIDIA, który umożliwia poprawę jakości streamingu, wideokonferencji i nagrywania wideo. Narzędzia te wykorzystują przetwarzanie na poziomie sztucznej inteligencji, aby poprawić jakość dźwięku i obrazu oraz zminimalizować hałas i zakłócenia w tle.
NVIDIA Broadcast składa się z trzech głównych narzędzi:
NVIDIA Broadcast składa się z trzech głównych narzędzi:
- Noise Removal (Usuwanie szumów) - służy do eliminowania hałasu z tła w trakcie nagrywania lub streamowania. Dzięki tej funkcji użytkownik może poprawić jakość dźwięku i usunąć niepożądane dźwięki, takie jak szum wiatru czy hałas wentylatorów.
- Virtual Background (Wirtualne tło) - pozwala na dodanie wirtualnego tła do nagrania lub streamu. Ta funkcja umożliwia użytkownikowi zastąpienie nieatrakcyjnego tła, np. pustej ściany, interesującym tłem, takim jak krajobraz lub fikcyjne miejsce z gry.
- Auto Frame (Automatyczne kadrowanie) - służy do automatycznego kadrowania obrazu. Dzięki tej funkcji kamera automatycznie śledzi użytkownika i kadruje obraz, co umożliwia zachowanie odpowiedniej odległości i poprawia widoczność twarzy.

NVIDIA Broadcast jest dostępny dla kart graficznych NVIDIA GeForce RTX oraz dla procesorów NVIDIA Broadcast Engine, co pozwala na korzystanie z tych funkcji przez programy do nagrywania wideo, streamingu lub wideokonferencji, takie jak OBS, XSplit czy Zoom.
Testy wydajności kart graficznych



MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX 12G OC 12GB GDDR6 192bit Ceny
Historia Cen
-
Informacje dodatkowe
Specyfikacja: MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX 12G OC 12GB GDDR6 192bit
|
Opinie (0)
Opinie Użytkowników
Dodaj pierwszą opinię “MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX 12G OC 12GB GDDR6 192bit”
Pytania i odpowiedzi
Pytania i odpowiedzi
Zadaj pytanie
Nie ma jeszcze pytań
Jeszcze nie ma żadnych ocen.